Zespół Szkół Powiatowych w Baranowie

Zdjęcia z Hiszpanii cd

  • Hiszpania (01)

Zakrętki dla Dawida

Zbieranie plastikowych zakrętek po napojach i detergentach to jedna z najpopularniejszych akcji charytatywno-ekologicznych. Sprzedawane są one następnie firmom recyklingowym, które przerabiają je na surowiec wtórny. Producent może przetworzyć wówczas zebrane odpady na nowe zakrętki, opakowania, rury PCV czy obudowy komputerów. Za każdy 1 kilogram zakrętek skup plastiku w ramach akcji płaci średnio od 50 gr do 1 zł.Uzyskane w ten sposób pieniądze zostają z kolei przekazane na leczenie, rehabilitację lub sprzęt specjalistyczny dla potrzebującego dziecka.

Oczywiście jedną zakrętką nie zasponsorujemy wózka inwalidzkiego, ale jeśli zbierzemy kilka ton tych odpadów, możemy pomóc dziecku, które tej pomocy potrzebuje, a także ochronić środowisko naturalne.

 

W tym roku kilka worków zebranych w szkole zakrętek oddaliśmy Dawidowi :)

Oprócz doraźnej pomocy finansowej dla osób w potrzebie realizowane są jeszcze inne cele. To także reklama dla firmy, która zobowiąże się pomóc w zbiórce lub dofinansowaniu akcji. Pozytywnym „skutkiem ubocznym” zbierania zakrętek jest promocja wychowania ekologicznego, a konkretnie – nauka segregacji. W nienachalny sposób akcja przypomina wszystkim, że butelki, owszem, należy wyrzucać, ale bez zakrętek. Nieprzestrzeganie tej zasady to dla firmy recyklingowej koszmar – nie da się takiej butelki zgnieść, a odkręcenie każdej poszczególnej zakrętki nikomu się po prostu nie opłaca. Zgnieciona butelka zajmuje kilkakrotnie mniej miejsca, znika więc problem z magazynowaniem i kosztami transportu. Poza tym zakrętka wykonana jest z innego materiału niż opakowanie, więc w ramach recyklingu odpadów konieczne jest oddzielenie obu frakcji.

 

Akcja zbierania zakrętek

nadal trwa!!!

 

Pomóżmy kolejnemu dziecku…

 

 

Wioletta Czarnowska

Studniówka 2016

 

"Zawżdy tak to bywało,                              "Bo coś w szaleństwach jest z młodości,

 Gdy 100 dni nauk zostało,                                 Wśród lotu, wichru, skrzydeł szumu,

  Wielce godni żakowie,                                                 Co jest mądrzejsze od mądrości

  Biesiadowali na zdrowie!"                                                         I rozumniejsze od rozumu".       

 

W sobotę 16 stycznia 2016 roku sto dni do egzaminu dojrzałości odliczali maturzyści z Zespołu Szkół Powiatowych w Baranowie. Studniówka została zorganizowana w sali bankietowej "Patola" w Zawadach. W tym roku do matury w Zespole Szkół Powiatowych w Baranowie przygotowują się uczniowie dwóch klas techników agrobiznesu i technologii żywności oraz słuchacze liceum dla dorosłych.

Bal studniówkowy uroczyście otworzył dyrektor placówki, Janusz Obrębski, który tradycyjnie zatańczył w pierwszej parze poloneza.
Rok 2016 zapamiętacie jako bardzo ważny, przełomowy rok w Waszym życiu. Rozpoczęliście swoją drogę już jakiś czas temu, a teraz przyszedł moment, który decyduje o tym, jak trasa waszego życia potoczy się dalej. Studniówka, matura, studia, wyprowadzka z domu i pierwsze dorosłe decyzje, może praca. To wszystko czeka was w 2016 roku - mówił dyrektor zespołu szkół.

Marek Piórkowski

 

http://www.moja-ostroleka.pl/art/1452991685/studniowka-zsp-w-baranowie-zdjecia-wideo

http://balujemy.eostroleka.pl/studniowka-maturzystow-z-zespolu-szkol-powiatowych-z-baranowa-zdjecia,art51753.html


  • stodniowka (01)

Staż w Hiszpanii

 

   Druga już grupa uczniów z Zespołu Szkół Powiatowych w Baranowie uczestniczyła w 4-tygodniowym zagranicznym stażu zawodowym w hiszpańskiej Kordobie. Projekt został zorganizowany w ramach programu „Erasmus+” i zrealizowany dzięki środkom z Unii Europejskiej.

   Program stwarza uczniom możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego we współpracy z krajami partnerskimi Unii Europejskiej. Za wyjazdy na staże zagraniczne uczestnicy nie płacą, wręcz przeciwnie – na czas pobytu w Hiszpanii każdy stażysta otrzymał kieszonkowe. Kursy przygotowawcze, przelot samolotem, zakwaterowanie, wyżywienie, a także wycieczki i wszystkie inne działania realizowane w ramach projektu są dla uczestników całkowicie bezpłatne.

   Do wyjazdu młodzież przygotowywała się solidnie: uczęszczała na kurs języka hiszpańskiego oraz warsztaty kulturoznawcze. Swoje umiejętności zawodowe – równolegle z językowymi – młodzi stażyści doskonalili odbywając staż w hiszpańskich piekarniach, cukierniach, gospodarstwie rolnym, w kuchni przygotowującej żywność dla domów starców i osób biednych oraz w fabryce produkującej majonez i sosy.

   Nie było łatwo, ale trzeba sobie radzić. Nawet z tęsknotą za rodziną i bliskimi. Praktyki były realizowane w kilkuosobowych zespołach, chociaż część zadań przeznaczono też do wykonania dla jednej osoby. Sprzyjało to usamodzielnieniu się i nauce, zdobywaniu doświadczeń zawodowych w środowisku międzynarodowym, pogłębieniu i wykorzystaniu w praktyce wiedzy zdobytej w szkole.

   Poza pracą i nauką młodzież korzystała z wielu atrakcji o charakterze turystyczno-rekreacyjnym. W ramach projektu zorganizowany został ciekawy program kulturowy. Dzięki wycieczkom stażyści zwiedzali interesujące miejsca, poznawali lokalne zwyczaje, kulturę i codzienne życie Hiszpanów. Kordoba, w której mieszkali uczniowie, to niezwykle barwny i interesujący historycznie zakątek Hiszpanii. Jest miastem z ciekawą, różnorodną kulturą i licznymi zabytkami (np. Alcazar, Mezquita). Z kolei szczególny urok Grenady – oprócz historycznych zabytków (np. Alhambra) – polega na tym, że w ciągu kilku godzin można jeździć na nartach w górach Sierra Nevada, a potem kąpać się w Morzu Śródziemnym na Costa del Sol, oddalonym o ok. 70 km. Ciekawym doświadczeniem był również piękny pokaz tresury koni oraz flamenco – tańca wywodzącego się z tradycji andaluzyjskich Cyganów. Duże wrażenie wywarła na uczniach także przyroda, która o tej porze roku – koniec stycznia i początek lutego – zaprezentowała się feerią barw (uginające się od owoców drzewa pomarańczowe, kwitnące krzewy i kwiaty), co stanowiło dysonans z polskim, zimowym krajobrazem.

                                                                                    Wioletta Czarnowska, Bogumiła Dawid

  • 01. Spacer po Kordobie

Egzaminy zawodowe z kwalifikacji

14 stycznia 2016 roku w czwartek  w Zespole Szkół Powiatowych w  Baranowie odbył się egzamin zawodowy etap pisemny z dwóch kwalifikacji T.16  Organizacja i nadzorowanie produkcji wyrobów spożywczych i kwalifikacji R.6 Organizacja i prowadzenie przedsiębiorstwa w agrobiznesie.

Do egzaminu teoretycznego zostało zgłoszonych 28 uczniów klas czwartych technikum technologii żywności i technikum agrobiznesu. Egzamin z kwalifikacji pisemny składał się z testu 40 zadań zamkniętych, gdzie można było zdobyć 40 punktów czyli 100%. Test trwał 60 minut.

Natomiast 15 stycznia 2016 piątek odbyła się część praktyczna egzaminu potwierdzającego kwalifikacje z w/w zawodach. Do tej części zostało zgłoszonych 28 uczniów technikum technologii żywności i technikum agrobiznesu. Cześć praktyczna egzaminu polegała na wykonaniu ćwiczeń dotyczących organizacji i nadzorowania produkcji wyrobów spożywczych oraz organizacji i prowadzenia przedsiębiorstwa w agrobiznesie. Ta część trwała 180 minut.

Rezultat egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie powinny być niebawem. A uczniom życzymy samych pozytywnych wyników.

 

Marek Piórkowski

  • egzaminy (01)

Dodatkowe

szkola-00.jpg

Kierunki kształcenia

Technikum:
technik technologii żywności
technik agrobiznesu

Szkoła Branżowa pierwszego stopnia

Szkoły zaoczne:

Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych
Kursy kwalifikacyjne - ROL.04, ROL.05, SPC.03, EKA.05, INF.02

 

więcej informacji